långt och rosa

igår när jag och min mor kom tillbaka hit , så var det bara tjejerna hemma . girls night . vilket innebar , jag , min mamma , min "moster" charlotte , och min andra "moster" lotta . + lillasyster , och william som inte riktigt räknas eftersom han i vanlig ordning sov .
anyway . lotta börjar snacka om att det är synd att hon inte är intresserad av mode , för nästan allting passar på henne , charlotte kommer in på något sätt , och vi fr upp ämnet den nya klänningen som lotta fått av min mormor. lotta har lovat att visa den på , men orkar inte för tillfället . mamma försöker övertala mig att prova den , jag övertalar istället charlotte .
där var den , lång och rosa . med ganska hög hals , med paljetter , såg vädigt .. öh .. chic ut . mamma och lotta ger sina lovord . sen , så lyckas dom övertala mig att prova den med . där står jag , känner mig ungefär 1,80 i den långa klänningen , är väl 1,70, och känner mig som en present. blandad med grekisk prinsessa , eller gudinna , en rosa gudinna , med tunga steg går jag ut , med charlotte som håller ordning på det som sitter lite för löst bakom mig , till en väntande mamma och moster .
mamma älskade det , moster också . jag själv måste väl säga att lång klänning inte riktigt är min grej , speciellt inte en sådan smal . men det var en upplevelse !

Kommentarer
Postat av: Åsa

Sv: haha, precis.

Jag har mitt sikte inställt på examenspresent när jag blir klar med universitetsstudierna nästa år! .. lite lång tid att vänta, men då hinner man tjata desto mer! ;0)

2008-07-10 @ 19:34:42
URL: http://caspelihna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0