natten

vad är egentligen tjusningen med denna natt . varför föredrar jag att sitta här medan resten av familjen sover istället för att gå upp tidigt nästa morgon . kanske är det känslan av att vara ensam , att få lite utrymme från syskon och föräldrar . vad gör jag som jag inte kan göra på dagarna , sitter uppe är inne på d vanliga sidorna på datorn , kollar på lite SATC avsnitt jag laddat ner , varvat med scrubs . känner hur det rycker i ögonlocken . vet att jag inte har någon anledning till att vara vaken , men fortfarande så går jag inte och lägger mig. väljer att sitta uppe , ensam ännu en natt . på dagen så drar jag mig inte bort från människor , jag är beroende av sällskap , men på natten så hittar jag min egen stilla ocean , där det bara är jag , tid att bra glömma allting och koppla av allt annat och koppla av . som en dag efter skolan , fullt med människor som hela tiden är med än , att få komma hem bara sätta sig i soffan , helt själv och sätta på tvn . kanske behöver jag den där tiden för mig själv ibland , så man inte blir tokig på att alltid vara omgiven av folk , vad det än beror på så sitter jag ändå här igen . mamma , pappa , syster och bror sover som vanligt . ingenting annat hörs än när jag skriver på tangentbordet . precis som jag vill ha det


förra inläggets rubrik känns nu lite fel placerad . d tänkte jag faktiskt inte på när jag skrev

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0